INSYA ALLAH! REZEKI KITA DIMARHABAN2U.COM


marhaban2u.com

JANA PENDAPATAN & DOWNLOAD NASYID DI MARHABAN2U.COM


marhaban2u.com

Friday, April 17, 2009

Konvensyen Islam di Le Bourget











PARIS: Tahukah anda mengenai konvensyen Islam yang paling popular dan terbesar di Eropah? Di mana lagi kalau bukan di Le Bourget, Paris.

Tarikkan pengunung ke konvensyen selama 4 hari ini ialah:

Membantu memudahkan dan menaja pertemuan perkenalan antara golongan muda Islam kedua-dua jantina dalam persekitaran berasaskan Islam. Peluang mendengar ceramah cendikiawan Islam dan membeli karya sastera Islam atau pakaian.

Kebanyakan pengunjung dahagakan pengetahuan mendalam mengenai agama, sama ada melalui ceramah atau buku, dan juga inspirasi.

“C'est un miracle!” jerit seorang pemuda Perancis yang memeriksa buku dan pameran mengenai matematik dan keajaiban angka dalam al-Quran di sebuah gerai.

“Di Perancis kami tidak tahu apa-apa mengenai keajaiban yang belum terdedah dalam al-Quran. Le Bourget memberikan kami peluang untuk lebih mengetahui mengenainya dan mengukuhkan kepercayaan kami." jelas Makram, 23, dan sekumpulan rakannya kagum dengan apa yang dipelajari mengenai Islam.

Seorang lagi pengunjung, Elham, yang melawat sebuah gerai lain turut bersetuju. Dia, bersama-sama ramai pelawat lagi, berkumpul mengelilingi objek menunjukkan sejarah Islam dan biografi Nabi Muhammad bersam para sahabat yang mulia.

0 comments:

 
© Copyright by SAHABAT AMAL  |  Template by Blogspot tutorial