INSYA ALLAH! REZEKI KITA DIMARHABAN2U.COM


marhaban2u.com

JANA PENDAPATAN & DOWNLOAD NASYID DI MARHABAN2U.COM


marhaban2u.com

Thursday, March 5, 2009

WAJIB BANTU PALESTINE


TEHERAN: Pemimpin agung Iran, Ayatollah Ali Khamenei menggesa umat Islam di seluruh dunia menyertai perjuangan rakyat Palestin menentang keganasan Israel di Gaza.

1. "Satu-satunya cara menyelamatkan Palestin ialah terus berjuang dan mempertahankan diri".

2. "menyokong dan membantu rakyat Palestin adalah tugas yang wajib dilaksanakan setiap umat Islam dan mereka perlu bersatu memusnahkan kekejaman dan jenayah Zionis".

3. "Pemimpin politik dan tentera rejim Zionis yang memainkan peranan dan menyebabkan bencana di Gaza mesti dibicarakan. Ini adalah langkah pertama yang perlu diambil."

4. "sebarang rundingan bagi menyelesaikan isu berkenaan tidak akan membuahkan hasil, sambil menambah, Amerika dan Britain terbabit dalam 'jenayah penubuhan dan sokongan ke atas 'tumor barah' (Israel)".

5. PBB menutup sebelah mata berikutan tindakan kuasa pembuli dan usaha menyelamatkan Palestin tidak akan berjaya dengan meminta bantuan PBB.


Beliau mengeluarkan kenyataan terbaru ITU ketika Setiausaha Negara Amerika Syarikat, Hillary Clinton menemui pemimpin Palestin dalam lawatan sulungnya ke rantau Asia Barat sejak menyandang jawatan.

sUMBER: bHARIAN oNLINE dGN oLAHAN sMULA.

0 comments:

 
© Copyright by SAHABAT AMAL  |  Template by Blogspot tutorial