INSYA ALLAH! REZEKI KITA DIMARHABAN2U.COM


marhaban2u.com

JANA PENDAPATAN & DOWNLOAD NASYID DI MARHABAN2U.COM


marhaban2u.com

Sunday, December 28, 2008

TUDIAA, MENGAJI PERCUMA

PASIR PUTEH: Pusat pengajian sistem pondok, Madrasah Ahsanul Ulum yang beroperasi di pelabuhan perikanan Tok Bali, di sini, menawarkan pengajian Tahfiz al-Quran dan hadis secara percuma kepada umat Islam dari seluruh negara.


Pengurus Bahagian Pembangunan dan Komunikasi Madrasah Ahsanul Ulum, Rosman Abdul Hamid, berkata

A. pihaknya juga menyediakan asrama serta makan minum percuma selain tenaga pengajar yang berpengalaman kepada semua penuntutnya.

B. "Kita menerima mereka yang benar-benar ingin mendalami ilmu al-Quran dan hadis tanpa mengira umur dan fahaman politik".


C. Madrasah berkenaan beroperasi di pinggir terusan Semerak ditubuhkan sejak tiga tahun lalu, kini mempunyai 50 pelajar berumur antara 8 hingga 25 tahun dari Terengganu, Sabah, Sarawak dan Kelantan.


D. Sehingga kini, pihaknya sudah mendidik mereka menguasai ilmu berkenaan termasuk seorang pelajar berusia 11 tahun yang sudah dapat menghafal 11 juzuk al-Quran.

E. Beliau berkata, penubuhan madrasah berkenaan dibiayai persendirian dengan mendapat sokongan orang ramai yang ingin melihat syiar Islam dikembangkan tanpa campur tangan mana-mana parti politik.

0 comments:

 
© Copyright by SAHABAT AMAL  |  Template by Blogspot tutorial