INSYA ALLAH! REZEKI KITA DIMARHABAN2U.COM


marhaban2u.com

JANA PENDAPATAN & DOWNLOAD NASYID DI MARHABAN2U.COM


marhaban2u.com

Friday, June 26, 2009

MICHAEL JACKSON MENINGGAL DUNIA


Michael Jackson (Raja Pop) atau pun nama Islamnya ‘Mikaeel’ dilaporkan meninggal dunia awal pagi tadi.

1. Kematiannya yang diakibatkan serangan jantung itu mengejutkan dunia dan dianggap sebagai satu kehilangan besar kepada para peminat dan dunia hiburan antarabangsa.

2. “Jackson, 50, disahkan meninggal dunia dua jam selepas pasukan perubatan menerima panggilan dari rumah bintang tersebut,” lapor Pegawai Koroner Long Angeles, Leftenan Fred Corral memberitahu CNN.


3. Michael dilahirkan pada 29 Ogos 1958 di Gary, Indiana. Dia merupakan anak ketujuh daripada keluarga sembilan orang.

4. Pada November tahun lalu, akhbar melaporkan, Michael memeluk Islam di rumah seorang rakannya Steve Porcaro di Los Angeles.Turut hadir pada majlis itu penyanyi Yusuf Islam, pencipta lagu David Wharnsby dan penerbit album Philip Bubal.

5. Beliau dilaporkan memilih "Mikaeel" - sempena nama malaikat pembawa rezeki - sebagai nama Islamnya. Abangnya Jermaine dilaporkan berkata, pemegang gelaran “penghibur sepanjang zaman” oleh Guinness World Records itu menunjukkan kecenderungan untuk memeluk Islam sejak awal 1990-an.





1 comments:

Zaman Shah said...

Setiap yang berjiwa pasti akan menemui mati,janji Tuhan adalah pasti.Siapa pun kita,di mana pun kita pasti maut akan sentiasa memburu kita.Orang besar.orang kecil,kaya,miskin,pemimpin ternama,Superstar Antarabangsa dan semuanya ada saat kematian masing-masing.

Di mana pun kita berada di udara,dalam air,dalam gua batu yang pejal,dalam tembok yang tak boleh di tembusi,apa yang di katakan MAUT@MATI tetap menanti kita.

SUDAHKAH KITA BERSEDIA UNTUK MATI?.

 
© Copyright by SAHABAT AMAL  |  Template by Blogspot tutorial