INSYA ALLAH! REZEKI KITA DIMARHABAN2U.COM


marhaban2u.com

JANA PENDAPATAN & DOWNLOAD NASYID DI MARHABAN2U.COM


marhaban2u.com

Wednesday, February 11, 2009

HARIJADI PRESIDEN VS RAKYAT MENDERITA


HARARE: Tudiaa. Dalam keadaan tujuh juta rakyat rakyat Zimbabwe hidup menderita, melarat dan terpaksa bergantung bantuan makanan antarabangsa dengan 94 peratus daripada mereka tidak mempunyai pekerjaan dan sebahagian besar menghidapi penyakit taun, Parti Zanu (PF) dilaporkan akan berbelanja besar bagi menyambut hari jadi ke-85 Presiden Robert Mugabe . Kata Parti Zanu (PF) sambutan hari jadi itu harus diadakan dengan penuh gilang gemilang agar ia tidak dilupai oleh pemimpin agung mereka pada tanggal pada 21 Februari ini.

Tak cukup dengan itu. Siap buat tabung kutipan dana sambut harijadilah pulak. Sebuah tabung dilancar bagi mengumpulkan ‘sumbangan’ daripada badan korporat di Zimbabwe.Dermawan yang ingin menyumbang wang tunai untuk majlis hari jadi presiden diminta memasukkan antara AS$45,000 (RM157,500) dan AS$55,000 (RM167,000) ke dalam akaun bank. Hebat sungguh. Betul-betul berjiwa rakyat.

Times Online, London memetik sumber yang layak dipercayai menyatakan, senarai makan minum yang dicadangkan meliputi 2,000 botol champagne, 8,000 udang kara, 100 kilogram udang, 4,000 bahagian caviar, 8,000 kotak coklat Ferrero Rocher dan 3,000 ekor itik. Sumber: Beritaharian Online /olahan semula.

Sahabatamal: khabaqnya konsert Rihanna dah ditangguhkan. Tak jadi langsung pun lagi baguihh. Tak tergamak rasa hati saat saudara kita di Palestine sedang menderita. Paling tidak ramai orang sedang menanggung sakit dan derita dalam negara juga. Tak percaya, jom pakat pi jengok hospital. Pilu rasa dihati.




0 comments:

 
© Copyright by SAHABAT AMAL  |  Template by Blogspot tutorial