INSYA ALLAH! REZEKI KITA DIMARHABAN2U.COM


marhaban2u.com

JANA PENDAPATAN & DOWNLOAD NASYID DI MARHABAN2U.COM


marhaban2u.com

Thursday, May 8, 2008

"MAAF, SAYA TAK KENAL AWAK"

Seorang nenek tua, yang dulunya artis terkenal, mendapat serangan jantung hebat ketika sedang berada di pesta tari menari. Beberapa orang segera mengejarkannya ke hospital.

Setelah berada di meja bedah, dan sedang dalam sakarat, Malaikat maut menjengahnya. Dengan rasa amat gemetar dia bertanya, “Apakah ajal saya sudah tiba?”

“Mmmm … belum lagi. Usia kamu masih berbaki lebih 25 tahun 3 bulan 14 hari 7 jam 2 minit 42 saat lagi untuk hidup di dunia ini,” kata malaikat mengingat-ingat.

Si artis tua seperti mendapatkan kekuatan baru untuk keluar dari krisis tersebut dan terbangun dari komanya. Setelah sembuh, dia segara meminta doktor di hospital tersebut untuk segera menjalankan pembedahan plastik pada wajahnya, menghilangkan semua selulitnya, dan membentuk badannya agar kembali seksi bergetah. Dia bertekad menghabiskan sisa waktu hidupnya yang masih lama untuk bersenang-senang.

Dengan kecanggihan teknologi, berubahlah penampilan artis tua itu menjadi layaknya gadis belasan tahun. Dengan langkah penuh bangga, artis ‘tua’ melangkah keluar dari hospital. Namun kira-kira 100 meter di depan hospital, tiba-tiba dalam sekelip mata… “dammm!!!”, dia dia jatuh rebah dilanggar ambulan yang sedang laju membawa pesakit lain. Si artis tua mati serta merta!!

Dalam perjalanannya menuju menuju Barzakh, tak semena-mena ia bertemu semula dengan malaikat maut yang dulu pernah menemuinya. Penuh rasa mendongkol dan tak puas hati, ia terus bertanya, “Katanya umur saya masih panjang lagi. Kalau begitu, kenapa saya kena mati sekarang???”

Dengan tenang malaikat menjawab, “Maaf adik, saya tidak kenal anda!”

0 comments:

 
© Copyright by SAHABAT AMAL  |  Template by Blogspot tutorial