INSYA ALLAH! REZEKI KITA DIMARHABAN2U.COM


marhaban2u.com

JANA PENDAPATAN & DOWNLOAD NASYID DI MARHABAN2U.COM


marhaban2u.com

Wednesday, April 23, 2008

Apa dah jadi?

Pada suatu waktu setelah hari kiamat, para malaikat mengumpulkan para suami. Rupanya malaikat ingin mengetahui bagaimana besarnya dominasi kepimpinan suami terhadap istri.

Salah satu malaikat berkata: “Cuba para suami buat dua barisan, satu barisan untuk suami yang mendominasi isterinya, dan satu barisan lagi untuk suami yang sering di-dominasi oleh istri.”

Setelah berlalu beberapa saat, malaikat memeriksa barisan dan melihat hanya ada seorang sahaja suami yang berada pada barisan “suami yang mendominasi isteri’, yang lainnya berada dalam barisan “suami yang didominasi istri”.

Melihat itu, marahlah malaikat: “Aku sangat kecewa melihat situasi ini, bukankah suami diciptakan untuk menjadi pemimpin isterinya, bukan sebaliknya? Lihat lelaki ini, kamu harus mencontoh dia!”, sambung malaikat. “Kamu membuatkan aku bangga sekali”, puji malaikat. “Baiklah, sekarang cuba ceritakan bagaimana cara hidup kamu sehingga kamu berjaya berada di barisan ini.”

Lelaki itu berkata: “Tak tahulah pulak, tadi isteri saya yang suruh saya datang berdiri kat sini, dia kata: “jangan pergi ke mana-mana, berdiri saja dekat sini”.

0 comments:

 
© Copyright by SAHABAT AMAL  |  Template by Blogspot tutorial