INSYA ALLAH! REZEKI KITA DIMARHABAN2U.COM


marhaban2u.com

JANA PENDAPATAN & DOWNLOAD NASYID DI MARHABAN2U.COM


marhaban2u.com

Sunday, May 25, 2008

HITAMKAN MEREKA SEMULA!


Arakian di negeri antah berantah. Tiga budak hitam yang bersahabat baik sekian lama. Satu hari mereka berjalan-jalan di tepi pantai bermain ombak. Tiba-tiba mereka terjumpa di depan mereka sebiji botol yang tertutup rapat. Apa lagi, botol terus diambil dan perasaan mahu membuka botol dan mengetahui apa isinya semakin membuak-buak. Sebaik sahaja tudung botol dicabut, maka terkeluarlah asap dan seekor jin yang ketawa dengan kuat, HA HA HA...

"Terimakasih wahai 3 budak hitam! Kamu telah melepaskan aku dari botol ini, maka aku akan offer setiap kamu dengan satu pilihan", tawar jin tersebut.
"yeaahhh..", jerit tiga budak hitam kegembiraan.
"Ha, kamu budak hitam pertama.., apa hajat kamu?? Katakan!"
"Emmm..., saya dah boring jadi hitam la jin. Saya teringin nak berkulit putih pula. Bolehhh?", tanya budak hitam pertama tak sabar-sabar lagi.
"Bolleeh sangat", jawab si jin penuh konfiden.
dhdjddkddkdlldllljsh....Tuinkkk. Ahaaa, budak hitam pertama dah jadi putih. Gembira sekali dia dengan perkembangan terkininya itu.

"Ha, kamu budak hitam kedua!", apa hajat kamu??
Err...errr..,saya mmm kalau boleh nak jadi puteh juga macam kawan saya ni, tapiii kalau dapat saya hendak jadi lebih puteh dari diaa..., buleeeh dak??", kata budak hitam ke2 pada jin. Dia sebenarnya sangat irihati dengan kawan pertamanya tadi. Maka sekarang bermulalah misi dia nak balas dendam.
hgfhgftdityfguguytt..,, Tuinkkk", yaaah!!! Budak hitam ke2 telah bertukar putih dan lebih putih dari kawannya yang pertama. kembang hidung dia.
Kawan pertama mula tak puas hati. Dia tak mahu ada orang lain putih macam dia. Dia mahu dia seorang yang putih atas dunia ni. Dendam mula menjalar dan ia hanya menanti hari untuk membalas dendam pada budak hitam ke 2.
Budak hitam ke3 nampak mendengus-dengus nafasnya. Muka nampak geram dan tak puas hati sangat.
"Haaa, kamu budak hitam ke3, apa hajat kamu?? Cuba sebutkan!!, kata jin lagi.
"Baikkklahh! Saya jugaaa nak jadi putih macam mereka. Mana boleeh mereka sahaja yang putih dan saya tinggal hitam macam ni. Maka, Hajat saya ialah nak jadi lebih putih lagi dari kawan saya yang ke2", jawab budak hitam ke3 tak dapat berselindung lagi.

"Opppss, kaleer putihh takat tu sahaja. dah tak boleh putih dah. Awak mintalah hajat-hajat yang lain! Macam-macam lagi awak noleh minta", kata jin memujuk.
"Tak nakkk! tak aciii laa macam ni. Saya tak nak jadi hitam! saya nak jadi putihhh macam mereka", menjerit histerialah budak hitam ke 3.
"Awak mintalah hajat yang lain ya", pujuk jin kagi.
"Tak nak! Tak nakkkkk. Baiklah, kalau saya tak boleh jadi putih, saya minta kawan saya yang berdua tu dihitammmmm kan semulaaa! Boleh ke takk?", kali ini budak hitam ke3 menyatakan kemarahannya.

"Tak da masalah. itu senang jeerr", kata jin.
"bjhguygfuygyugufhcd...plenkkkk". Yaa, akhirnyaa kamu bertiga jadi hitam semula. Padan muka semua..".
"apaaaaaaaa?? ", jerit budak hitam ke2 dan ke3.
Maka bermula dari saat itu, 3 sahabat ini telah bertukar menjadi musuh ketat yang saling berbunuh-bunuhan. ANTUM FIKIRRRLAH SENDIRI.

0 comments:

 
© Copyright by SAHABAT AMAL  |  Template by Blogspot tutorial